Tuesday, April 19, 2011

tateh playgroup

Last sunday masukkan Auf satu class playgroup untuk baby-baby umur 12bulan hingga 18bulan. Bertempat di TTDI jaya, class start dalam pukul 10pagi. Tujuan utama aku masukkan Auf dalam class macam ni sebab aku nak tengok pergaulan auf, yelah kan dia kan ibu aku yang jaga , tak duduk nursery so takut dia kurang bersosial. Second is nak tengok tahap tumpuan dia, sebagai seorang budak lelaki yang lasak , aku tengok dia macam kurang fokus lah kan kalau kita try untuk ajar dia melalui flash card.

So pendaftaran untuk trail session di tateh playgroup ini cuma rm30. Alah, takpe lah kan laburkan sedikit duit gaji bulanan untuk anak kan. so aku decide nak try juga. Kalau OK, aku akan teruskan dengan sesi-sesi seterusnya. lagipun tempat dia berdekatan je dengan rumah. 

Class untuk satu sessi hanya selama 2 jam. mengikut module masing2 dan peringkat umur.

Ok, nama saya Auf, saya 16bulan
Rakan sebaya

PARACHUTE AND BUBBLE PLAY
 

Dengan attend class macam ni, atleast weekends sekali sekala dapat dedahkan Auf dengan pembelajaran. 


berminat ? boleh klik http://tatehplaygroup.blogspot.com/.  sorry aku takde share eh. haha. aku hanya share dengan kawan-kawan. And sharing is always caringggg bebeh. 




:)

11 comments:

nanonano said...

syoknye,
ok la tu..
kuantan mcm xde je???

little miss kechik said...

wooh! best nye. i wish they have something like this in lumut. cian hannah takde kawan. what i do now is have makan2 on weekends with my officemates yang ade baby sebaya lebey kurang hannah. ate bosan gamoknye tengok muka opah ari2 heheh

sharEna said...

tq 4 sharing with us Yaya =)

dekat2 rumah kite mcm xde jer nie. yg tau paling dekat kt Puchong. mcm best jugak kan? =)

Unknown said...

mmg teringin gak nak bawak cha ke sini
walaupun dah tiap2 ari ke nursery
still nak bagi dia jumpa kawan2 baru
kita pun bleh tambah kawan kan

so yaya, how's the finding??
memuaskan??

yaya+frdz+auf said...

nano: kuantan tak pasti lah pulak. try google lain2 playgroup.

kak ateh:tulah,fikir dia bosan kot hari2 duduk rumah takde kawan kan.

sha: ur most welcome. try la sha, bagi naurah kawan2.

dayu: 4/5 star. sebab first time class jadi yaya tak byk yg tahu. tapi auf mmg have fun gila. gelak2 suka dia. and balik terus tidur kepenatan.

wardah @ fie shah said...

playgroup untuk yang dah pandai berjalan je ye Yaya?

Ri@nna said...

wah..auf pun dh join tateh playgroup? welcome to the club.
ala...tp x dpt class sm ngn Aisy.hari lain2. nmpk Auf suka main parachute tu...tidak bagi Aisy hahaha..dia akn menjerit tgk bnd tu...

OneSimpleMother said...

ttdi jaya dekat dengan rumah akak ni. boleh bawak luqman.. tu la kan.. luqman pun macam tak fokusla yaya. jenuh kadang tu kita ngajar dia memacam. dia bole wat donnnooooo jer.. geram. :)

m@Ri@ said...

wah bagus ni..nk try cari kat area sini tgk.tp so far aqil ok je dgn org..cuma syok gak kan kalau tgk dia main2 mcm ni..

abah dan mak haqq said...

seronoklah auf dapat ramai kawan.. :)

xeea said...

Alfiy pun dah join playgroup. Tp kat Gymboree. Xtxt lebey kurang sama kot. Ada jugak parachute tu.