Monday, April 11, 2011

Cinta hingga hujung nyawa

Tiba-tiba aku rasa macam jiwang, rasa macam terfikir. bagaimana rumahtangga aku satu hari nanti. tatkala anak-anak sudah dewasa. tatkala masing-masing duduk berjauhan bila aku adalah berdua kembali dengan cikmok. tatkala kedutan di tangan, kaki dan muka mula menular. Tatkala langkah tidak lagi selaju wanita muda.

macamana ye?

Mungkinkah cikmok akan jalan berpimpin tangan lagi. berpeluk2 bahu. bergurau senda macam muda-muda dulu.atau shopping sambil tanya-tanya baju tu sesuai ke tak dengan aku ketika itu.

Macamana ye?
entry ni aku tulis sebab, gambar dibawah ini.


aku jumpa warga emas ini disatu shopping mall baru-baru ini. Si isteri agak tak mampu untuk berjalan mungkin sebab sudah tidak larat. si suami dalam lingkungan usia yang sama, memeluk erat isterinya berjalan sekitar shopping mall sambil cerita2. Muka isterinya memang nampak ceria. Mungkin gembira.

lalu aku tunjukkan kepada cikmok.

"you..cuba tengok nenek tu"

"mana" sambil menoleh.

"sweet kan?"

"hurmmm...."


"Nanti i dah tua, u nak tak jalan pegang tangan i ni lagi"



diam.



Yang penting aku harap, cinta kami hingga ke syurga!

:)

10 comments:

abah dan mak haqq said...

insyaAllah cinta kami semua hingga ke syurga..!!

comel kan kalau kita dah tua macam tu masih berjalan berpimpin tangan..

FAD RMLN said...

suka tgk org tua yg loving loving. :)

afni+hafiz=dani said...

slalu nmpk auntie uncle chinese loving2 mcm ni

Cikmok U said...

I love u syg

yaya+frdz+auf said...

ayah: ni love-love ni nak ape nih. hahahahhaha. :P

Ann said...

gambar tu sangat sweet.

Insya-Allah harapnya cinta kita semua hingga hujung nyawa. :)

Hannah Johary said...

Ahh you buat I touching gila pada tengah hari yang busy ini. Hahaha.

Rasa macam nak tulis 1 entry pasal kasih sayang juga.

m@Ri@ said...

oh sweet..harap dapat begini jua nanti..

xeea said...

tsk *touching*

misha.w said...

sgt sweet. hrp2 cinta kite bersama suami kekal selamanye..:)

jgn jadik kes ludah tu dahlaa...