Tuesday, June 29, 2010

The Arabic food

helo semua...... dah lama aku tak cerita tentang jalan2 cari makan..... hehe.... so aritu kami sefamily pergi jalan2 cari makan. disebabkan terpengaruh dengan cerita warung kita kami cari lah restoran d' arab cafe yang berada di TTDI jaya....sebab lokasi tak jauh dari rumah....jadi apa lagi serbu lah.

mengikut interview.....tuan punya restoran ini adalah seorang chef di arab sebelum dia kembali ke malaysia dan ingin memperkenalkan makanan arab disini. dan kalau korang nak tahu...orang arab makan satu dulang banyakkkk gilaaa nasi....yang sama kuantiti kalau kami makan sefamily. hehe. tapi tak ada lah dia serve dalam dulang....dia serve satu pinggan...tp dah cukup untuk mengenyangkan kamu. cik mok pon terkulat2 nak habis...apetah lagi aku kan. hee~~

bagi aku...sesape penggemar nasi2 jenis macam ni untung la kalau sekali sekala nak rasa makanannya. ayam dan kambingnya mmg lembutlah....tak liat langsung. tp aku tak gemar sgt ayam n kambing...so makan roti arab jelah cecah dengan kacang apetah...sedap juga.

ni cik mok punya dah tinggal separuh dia tgh tercungap2 nak habiskan. :P



kalau datang ke sini jangan lupa cuba rasa air karbonat arab ni.... hehe... mula2 jakun juga.... ade pelbagai perisa. secara tamak kami adik beradik pilih seorang satu perisa..... paling sedap adalah perisa strawberry. sedappp....hehe...... cuma pelik kenapa nama dia barbican yer?

dan selepas makan mestilah masing2 sebok nak naik penimbang nak tengok berat badan masing2. hahahaha.... oh ya.. tak lupa juga timbang budak kecik ini. hihihi

hehehe....lari topik kejap....Auf dah 6.9kg. yeay! 



sekian terima kasih.

5 comments:

Asue said...

yeahhh..Auf dh beshoo..
aah sedapp Barbican ni..i loike apple flavo..:)kiteorg slalu mkn kt cyber..org Arab mmg mkn penuh giler nasii lam dulang tu kan...kite bkn terkulat2 mkn je plus kesopanan org melayu mkn..ngeeee

minatgiler said...

satu lagi kedai arab yang sedap kat jalan ampang.. chicken mandy dia i like!! eh, berat auf sama dengan irfan la.. :D

eiza said...

hehehe.. ari tu penah makan kt sebelah unisel s.alam..memang byk. terkulat2 nak menghabiskan...

m@Ri@ said...

yeay auf dah naik berat..:)

LIP (^_^) said...

auf sudah besar...good boy!!