Monday, August 2, 2010

Bila orang kata anak tu rezeki.....

Memang selalu kan bila orang kata anak itu rezeki..... rezeki dari Allah..... memang...memang betul.... sebab tu lepas aku kawin.... aku tak pernah merancang untuk anak pertama. sebab aku yakin...yakin akan ade rezeki yang akan mengiringi kelahiran anak itu nanti....

lepas 4bulan kawin....aku disahkan mengandung...aku tak pernah rasa tak bersedia.... tak pernah aku anggap perut boyot aku tu bebanan....cuma yelah, dah nama pun mengandung kan...penat tu mestilah....dengan sakit tulang belakang lah...asyik nak ke toilet lah..dengan mengusung perut kesana sini.... driving lagi....haihh.....  tp mood aku kebykkan nye happy....gembira..... semua2nya baik2 lah... hehe..... oklah...oklah...tipu la semua happy. hee.... cuma ade la part2 yang aku tetiba suka nangis.... haha. tah apesal tah. but overall im really enjoying my pregnancy. seriously wei....

sampai pula part nak beranak..... dan dah keluarlah mamat A'uf mikail tu ha.... aku terfikir jugak.... boleh ke kiteorang jadi ibubapak yang baik kepada mamat tu..... dengan kami yang tak stabil mana.... cik mok kerja kontrak.... gaji kami cukup2 makan pulak tu.... macamana nak besarkan anak.... dengan education zaman sekarang yang daboom... makan pakai dia.... dengan kami yang masih terkapai2 dilautan biru....cecewahhh.... keh keh. dengan sabun mandi johnson2 pon dah dekat 10hengget sebotol... haha! dan-dan terasa macam kami kawin terlalu awal pulak....

tapi tulah....mungkin ini rezeki Auf... dan rezeki kami sekeluarga.... Ayah auf dah dapat jadi permanent staff dengan co yang dia dah berkhidmat lebih 3 tahun secara contract.... itu kerana bos2 dia dtg terjah kami dihospital tempohari masa auf sakit tu.... dia sedar yang anak buah dia yang workaholic tu dari dulu contract  staff..... dan ade family nak tanggung....dan anak yang sakit...... itu lah orang kata..ada hikmah disebaliknya..... :)

Alhamdullilah......

betullah orang kata setiap zuriat yang lahir dimuka bumi ni.... Allah dah tuliskan rezeki untuk mereka masing2.... cuma penyampaiannya dalam bentuk atau kaedah yang berbeza2.

Senyumlah dan Bersyukurlah......:)




:)


 p/s: tunggu rezeki bonda pula lepas ni.....

8 comments:

mun said...

alhamdullillah...memang anak itu rezeki....

Ann said...

Dalam hadith Rasulullah ada dinyatakan, setiap manusia yang dilahirkan sudah ditentukan rezekinya dan dia tidak akan mati sehingga dia mendapat semua bahagian rezekinya dulu.

Tahniah kepada ayah A'uf. dan good luck utk bonda A'uf. semoga rezeki kalian akan bertambah-tambah selepas ini, Insya-Allah.

sharEna said...
This comment has been removed by the author.
sharEna said...

Congrats!! =D

Boleh la A'uf mintak bonda mkn kepsi hari2 heheh =p

ummi said...

alhamdulillah...rzki ni tersembunyi,rahsia..cume kye usaha n doa je..
da lama x leave comment...
yaya....i like auf pny mata...menggoda u...

Daleela said...

Syukur alhamdulillah...

Mas : dat's why kita panggil auf mascara..

Unknown said...

amin.. ya rabbal al-amin.

m@Ri@ said...

yeay...tahniah cik mok..