Monday, September 26, 2011

Terlalu mencari duit kadang kala boleh menjauhkan perasaan cinta


Kadang kala aku terfikir, sejak berkawin , berapa banyakkah masa berkualiti yang aku dan suami dapat luangkan sama-sama , lepak2 tanpa fikir masalah kerja, masalah keluarga, masalah adik beradik. Jalan-jalan macam bercinta dulu-dulu, rehatkan minda, dan sebagainya.

Aku rasa takada.
Mungkin sekali, kami pernah berlibur di kota kuala lumpur , tidur semalaman dihotel, jalan-jalan di bandaraya kuala lumpur, dan masa tu aku rasa macam seronok dia macam pergi disneyland je lagaknya. Betapa jakunnya aku kan.

Seriusly,
sejak berkhawin kami tidak pernah ber-honeymoon. bukan kata luar malaysia, yang dekat-dekat pon tak merasa. Hingga aku bertiga ni, tidur hotel pon jika bersama keluarga. Rutin harian pergi balik kerja , masak makan tidur hari-hari. bosan!

Bila badan penat, anak buat hal lagi hati panas. Hari-hari rasa nak marah. hari-hari rasa nak masam muka. Cinta yang dulu membara, makin hari makin pudar dek kerna tuntutan kerja. ceewahhh. :P takde la pudar sgt kot, cuma perlu mantapkan je lagi kot. muahahaha. :D

Duit memang penting, tp dalam masa yg sama cinta nak sampai ke hujung nyawa. so how?

so disebabkan itu , aku ade rejeki lebih ni aku nak treat la family aku dengan simple vacation.
night view



 day view

safety first :P
yummy breakfast

Aku selalu berfikir, macamana nak kekalkan rasa sayang yang macam dulu-dulu sehingga selamanya. Sehingga 30-40 tahun akan datang usia perkhawinan. dan aku rasa benda tu kena pupuk dari sekarang. dan dijadikan amalan.

Hopefully. :)










2 comments:

FAD RMLN said...

ye betul. mmg kena spend quality time dgn suami. mcm mane kita syg kan anak, suami tetap no satu. kalau boleh setahun sekali wajib bercuti. sweet escape utk timbulkan balik rasa cinta tu. kita nak hidup bersama lama kot. =)

afni+hafiz=dani said...

betul tu. bila 2,2 sibuk kerja, ada anak kecik. masa quality dengan suami mmg takde. kadang2 tengok muka pun rasa nak marah..haihh..cane la gamaknya 10 tahun lagi?hehe