Thursday, June 9, 2011

Untung Naseb


Untung suami. Sejak dia berkerja di tempat ini sekarang yang sudah hampir 5 tahun, dia sesungguh nya seorang yang boleh aku katakan untung. Untung berbanding aku yang berkerja makan gaji ciput , tapi ape pun tak dapat. tapi bila aku berfikir balik, lebih baik dari aku takde kerja langsung kan.

Suami merasa untuk kesana sini, bermalam di hotel mewah, menikmati suasana lain daripada suasana bersama isteri dan anak. Suami merasa untuk makan-makan di hotel mewah, di restoran yang tidak pernah aku jejaki ,ada masa dengan kawan-kawan, bil telefon yang tak pernah kami bayar. tahu pakai aje. Rezeki dia memang murah. dan akan aku doakan sentiasa murah demi aku, anak dan keluarganya.

Aku,
hampir 4tahun menghambakan diri dalam bidang yang aku sendiri minat. dengan gaji sekampit beras, aku tabahkan hati demi anak. takada benifit insurans, takada bil telefon , takada ape. hanya bulan-bulan tunggu gaji yang itu pun lambat menjelma.

Apeeeee pon tak boleh. (ayat jambu maharajalawak)

Mungkin aku perlu berubah ke satu fasa yang baru.





:)

6 comments:

misha.w said...

cepat2 test market job hunting yaya. :)

sharEna said...

ade hikmahnya tu yaya. mcm me & habi, keadaan lebih kurang sama jer. gaji lebih kurang. cuma bos dia better than mine lah T_T waaaayyyy better. jeles..

maybe its time for u to go for job hunting. sambil2 keje, sambil2 apply. mane tau ade rezeki...nothing to loose kan? =)

kite tiap tahun rase nk tukar keje. tp bile dpt bonus & increment, teros x jadik =.=

lylieiqmal said...

kn..rezeki memasing....tp keje gomen lagi dasyat kot..hahahaha.....nk cr keje lain berenti keje skrg rase sayang pulak tuk jangka masa panajng....

LIP (^_^) said...

Moga rezeki yaya di tempat kerja bertmbh baik.tgh frust ke yaya?all the best..

FAD RMLN said...

ada rezeki tak kemana. =)

afni+hafiz=dani said...

hehe..kena job hunting la pasni