Wednesday, December 15, 2010

cuppies maker - the beginner style

Ok, 
dimulakan cerita, malam semalam aku ngan tante Auf (adik aku, perasan soh auf panggil dia tante) dengan terujanya ingin membuat cup cakes. sebab nya asyik la teruja tengok dalam AFC diaorang buat cupcakes... haha!

so , berbekalkan semangat yang jitu, dengan aku dokong si auf sebab tetiba dia nak dukung aje taknak kasik bonda dia buat cake, kami pon mulakan. Oh ya, peringatan ye....kami ni beginner saje ponnnn..... jadiiii....kami memerlukan ini.......

 haa...... set ini boleh didapati di MPH bookstore dengan harga rm32.90.... hehe.... satu set ada buku resipi dan barang2 permulaan untuk membuat cupcake. hahaha. gila skema beginner betul la kiteorang.



Setelah bertungkus lumus..... akhirnya siap jugak cuppies kiteorang. buat perisa vanila choc cip , yang diadaptasi dari buku diatas kami ubah suai sikit ikut suka hati kiteorang. hahaha. tapiiiii, jangan tak percaya woo..... hasilnya boleh dikategorikan sebagai lulus. @_@ perasan kejap.



Ok, sekarang sampai ke part nak buat icing deco.... walaupon kami tahu icing adalah manis, tapi disebabkan nak jugak berangan buat deco, hentam buat juga la kan.


tu dia tante auf ..... berkobar2 deco love2 jiwang bagai. hehe. owh ya, pengajaran yang kami dapat ialah, gunakan nozel (muncung) yang kecik jika anda tidak pro. Jika tidak , hasil cuppies anda adalah seperti kami punya. huduh gila! haha :)


Ok.... ni bonda Auf yang buat. gila lawak. tajuk untuk cupcake diatas adalah 'Auf mikail". hehe. percubaan untuk membuat rambut curly auf adalah tidak menjadi. alah, nama pon beginner kann....


so. that's it.... ngeee...




p/s: even aku selalu buat inai kat tangan pengantin, tapi bila buat cupcake tak jadi plak. so kesimpulannya....icing cupcake adalah berbeza dengan inai. hahahahhaaha...... 






:)

5 comments:

Hannah Johary said...

Cuba letak inai pengantin atas cupcake, mesti jadi!

Kikikiki.

Kalau dah jadi, nanti jemput la I nak datang rasa. :P

sharEna said...

tersengih pulak tgk cup cake hasil tgn bonda A'uf...kelakar...kekeke...

yaya+frdz+auf said...

hannah : hahahaha.... tu la, letak inai lagi cantik kot. ok, boleh... tggu dah expert dulu.

sharena: hahahaha....tibai je. huhu

m@Ri@ said...

wah menarik..nk kena cari gak ni..sy pun br nak belajar..br beli oven..hahah..

yaya+frdz+auf said...

maria : beli wak....buat ...then pos kat saye eh. hahahaha.... :P